Imatges mapa turístic Morella

Descarregar Track del sender per GPS

PDF RUTES DE SENDERISME

DESCRIPCIÓ DEL SENDER

Aquest camí parteix del refugi de Pereroles per la pista que li dóna accés des de la N-232. Just en la confluència del barranc amb la pista d'accés, es pren una pista secundària traçada en el mateix llit del barranc. Ascendint per la pista, de seguida l'abandona, per prendre a l'esquerra una sendera amb un pendent pronunciat treballat en un morral de muntanya baixa, que va donant pas a un bosc mixt amb predomini del pi. Sense deixar aquest sender i sempre ascendint, continua el camí fins que es converteix en una pista de molt escàs trànsit. El camí segueix per la mateixa pista fins que aquesta arriba a una altra més marcada, que discorre per la partició de la muntanya pública de Pereroles, on la vegetació s'obre. La ruta gira després a la dreta i segueix per la pista principal fins que arriba a la carretera d'Herbers, al costat de la Masia de Torre Miró.

Creua la carretera per, en pocs metres i abans de l'encreuament amb el traçat antic de la N-232, prendre una pista a l'esquerra que, planejant primer, es va ficant per un carreró de pedra seca. Segueix per l'interior d'aquest fins que, amb la vista de l'ermita de Sant Marc davant, una pista arriba a la trajectòria que venia seguint el carreró. Amb un fort gir prendrem aquesta pista que, en suau ascens, ens porta a l'antic traçat de la N 232. Quan hi arribem, la creuem i seguim recte. Ara el camí baixa per una pista amb poc ús que porta a la Font del Cup.

De seguida torça a l'esquerra per buscar un pas subterrani sota l'actual traçat de la N-232. Després de creuar la carretera, torça de nou a l'esquerra i, sobre formigó, realitza un fort ascens paral·lel al talús de la N-232. Després de l'ascens, abandona aquest pas de formigó, per continuar encara pujant una mica més per una pista de terra molt transitada. El camí discorrerà ara per la zona on es troba instal·lat el parc eòlic.

Aquesta pista comença després a descendir de forma moderada. Seguirem sempre la pista principal fins arribar a la subestació elèctrica del parc eòlic, moment en què aquesta pista connecta amb una altra a la seua esquerra. En aquesta segona, hem de prendre a la dreta. Una mica més endavant, just abans que la pista comence a ascendir, el camí abandona la pista i segueix per un sender descendent al costat d'una paret de pedra seca. Aquesta sendera ens va endinsant en un bosc d'alzina i coscoll, per baixar fortament fins arribar al Mas del Carrascal. Els edificis es voregen per dalt i el sender segueix a la dreta de la pista. Segueix descendint revirat per un alzinar tancat, per obrir-se en un prat al qual arriba una pista que es pren cap a la dreta i acaba en uns camps de cultiu. Se segueix precisament en direcció al, cap a la dreta, durant uns 400 metres.

A continuació, abans que la pista acabe, l'abandonem amb un fort gir cap a l'esquerra i, després de girar de nou a la dreta, segueix per una antiga senda entre parets que ja no abandonarem fins arribar a Xiva. Al principi el descens és suau, anivellat, però després es torna una mica més empinat per travessar un petit barranc. Seguirà de nou bastant anivellat per arribar a un pas penjat a la paret de roca sobre l'ermita del Roser de Xiva. Al final del pas de roca, el descens es fa molt més pronunciat, fins a uns camps d'ametllers. Allà ja veiem les primeres cases del nucli urbà on acaba la ruta.

Oficina de Turisme

Condicions legals

Crèdits

arc·estudi
Ajuntament de Morella Patronat Municipal Turisme de Morella asetmyco MORELLA COMUNITAT VALENCIANA UNIÓN EUROPEA L´oratge