Imatges mapa turístic Morella

Descarregar Track del sender per GPS

PDF RUTES DE SENDERISME

DESCRIPCIÓ DEL SENDER

Comença el camí remuntat el Barranc d'Allepús des del refugi de Pereroles, primer per espai d'uns 1500 metres, per la pista que discorre coincidint en bona part amb el llit i, acabada aquesta, pel sender que segueix remuntant sempre pròxim al llit uns 375 metres més. Així s'aconsegueix una confluència del Barranc d'Allepús amb dos petits afluents, sortida de la ruta.

En aquest punt comença, a la nostra esquerra, el camí que condueix a Herbers, amb el qual fins ara compartia recorregut la sendera d'Herbeset. El sender creua aquí el llit del barranc i el torna a creuar per ascendir pel morral que separa el Barranc d'Allepús del seu primer afluent pujant a l'esquerra. Després d'un breu i intens ascens, torna a abaixar al llit del barranc, però no del d'Allepús, sinó del seu afluent. El remunta pel seu llit durant uns metres per abandonar-lo deixant-lo a la dreta i continuarà així fins a uns menjadors de bestiar. Seguim a partir d'aquests per la pista que els dóna accés des de la carretera d'Herbers.

Assolida la carretera, la creuem i seguim pel costat oposat paral·lels a ella durant una mica menys de 200 metres fins que el sender pren un angle de 90 graus per baixar paral·lels a una paret de pedra seca amb important pendent. Després d'una corba de ferradura i un breu tram gairebé pla, s'arriba al Mas de Darsa. Fins aquí el camí és ample i marcat. Es passa per sota del Mas de Darsa, per baixar per un tram breu atapeït de vegetació i en pendent fins a un petit barranc. Aquest es creua i el sender segueix baixant pel marge dret segons el nostre sentit de la marxa. Després d'un tros descendent en una pineda, el camí pren un bell traçat en corba construït en pedra seca per arribar al Mas d'en Giner.

Envolta les cases per la dreta, per seguir encara en un tram bonic de carreró fins que arriba, baixant sempre, el llit del Barranc d'Herbeset. Després de remuntar per un curt tram el llit del barranc, el creua i l'abandona, deixant-lo a la dreta segons es puja. Segueix ara un tros empinat pel bosc fins arribar al camí del cementeri d'Herbeset. Arribats a aquest punt gira a la dreta. En breu arribarem per sota i amb boniques vistes, a la localitat d'Herbeset.

Oficina de Turisme

Condicions legals

Crèdits

arc·estudi
Ajuntament de Morella Patronat Municipal Turisme de Morella asetmyco MORELLA COMUNITAT VALENCIANA UNIÓN EUROPEA L´oratge