Imatges mapa turístic Morella

Distància: 8 Km
Temps: 2h.
Dificultat: Mitja.
Topografia: 1:25.000 IGN. 544-II, 545-I.
1:50.000 IGN/SGE. 544 (29-21), 545 (30-21)

DOCUMENTS DEL SENDER

Track del sender

PDF RUTES DE SENDERISME

Informació del sender en pdf

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA

Sender de menut recorregut PR-V 216. Està marcat amb línies blanques i grogues.

Sortim de Morella per la Porta de Sant Miquel en direcció a l'aqüeducte medieval. Passant per sota de l'arc de l'aqüeducte, seguim recte per l'asfalt, per on indica camí tallat, cap al segon tram.

En arribar, trobem un pal indicador que ens desvia a l'esquerra per un assegador. Seguim aquest camí en pujada, amb molta pedra solta. Quan acaba la primera pujada, el camí baixa una mica i segueix planejant. Ens trobem un encreuament amb una pista tancada per una tanca del bestiar. Creuem la pista i seguim recte seguint les marques de PR. Passem prop d'un pou, a la nostra dreta. La senda torna a pujar.

A la part alta d'un coll, el camí segueix. Uns metres més endavant es desvia a la dreta passant per sota d'una tanca de bestiar. Hi ha un pal que indica el canvi de vessant de la muntanya. Descendim en ziga-zaga travessant un petit bosc de pins. Arribem a un assegador que seguim i que discorre al costat de la Masia de Carceller que queda a la dreta i que hem de vigilar, ja que pot haver ramat solt. Ens trobem la capçalera d'un barranc que seguim per l'esquerra. Després de travessar dos portells, passem al costat de la masia abandonada de Mejora, seguint el marge esquerre del barranc. El camí va seguint el contorn del barranc que, a mesura que avancem, arriba a major profunditat. Ja es pot veure Xiva i al fons del barranc, al naixement del riu de Xiva, l'ermita del Roser. El camí va baixant fins arribar al poble.

Oficina de Turisme

Condicions legals

Crèdits

arc·estudi
Ajuntament de Morella Patronat Municipal Turisme de Morella asetmyco MORELLA COMUNITAT VALENCIANA UNIÓN EUROPEA L´oratge