Imatges mapa turístic Morella

Descarregar Track del sender per GPS

PDF RUTES DE SENDERISME

DESCRIPCIÓ DEL SENDER

Remuntem des del refugi de Pereroles al Barranc d'Allepús, on conflueix amb dos petits afluents seus i el camí de Pereroles a Herbeset, primer per espai d'uns 1500 metres per la pista que discorre i coincideix en bona part amb el seu llit i, acabada la pista, per la sendera que segueix remuntant sempre ben comunicada amb el llit uns 375 metres més. I així serà com aconseguirem l'esmentada confluència, punt en què abandonarem definitivament el Barranc d'Allepús per continuar, inicialment, pel llit del seu petit afluent de l'esquerra. Després d'un breu tram de bosc, més o menys pla, el camí deixa el llit del barranquet a l'esquerra i comença un tros de fort ascens que, després d'envoltar una bassa d'argila, perd pendent i continua per una estreta pista entre coscolls.

Aquesta pista condueix a les cases del Mas d'Adell, les quals no arribem a assolir perquè, just en arribar, el camí deixa aquesta pista i pren un tros ascendent per un sender que ens conduirà de cap nou a una altra pista. La seguirem cap a l'esquerra uns centenars de metres, per abandonar-la una altra vegada per una sendera que comença a descendir, suaument al principi i, progressivament, de forma més empinada.

Aquest sender ens portarà per un tram de bosc empinat fins assolir al Mas de la Bruna, al qual s'accedeix per un tram pla en terreny més clar. Voregem les construccions per la nostra dreta per seguir descendint per un sender costerut, que ens conduirà al Barranc d'Arnau. Prompte, el sender pren forma de carreró amb parets ben construïdes fins arribar a les cases del Mas d'Arnau, les quals envoltem per la nostra dreta per seguir descendint, fins a creuar el Barranc d'Arnau. Aquí comença una llarga pujada, primer per sender, però immediatament per una pista que prenem a la nostra dreta. La pista, en forta pujada, arriba a un encreuament. El camí segueix per l'esquerra i puja per pista fins arribar a una bassa per a usos forestals, punt en el qual mor la pista. Per la dreta de la bassa segueix el camí per una sendera, que baixa un tram de pineda en fort pendent, fins arribar a una pista. La pista es creua i se segueix descendint per una zona més espessa de vegetació i entre alguns bancals poc treballats, i arriba una altra pista que també la creua. S'envolta un petit edifici per la nostra esquerra i se segueix descendint de forma una mica accidentada, fins a arribar al Barranc d'en Garcia. Descendim el llit del barranc i, quan se li uneix un afluent, comencem a pujar pel marge dret del Barranc d'en Garcia, sota una paret rocosa. Acaba el nostre ascens en una pista que creuem als pocs metres, per baixar per un ampli camí amb la paret rocosa a la dreta fins arribar a la localitat d'Herbers.

Oficina de Turisme

Condicions legals

Crèdits

arc·estudi
Ajuntament de Morella Patronat Municipal Turisme de Morella asetmyco MORELLA COMUNITAT VALENCIANA UNIÓN EUROPEA L´oratge